achterzijde balk

    Home   |   Nieuws   |   Wie ben ik   |   Verslagen  |   Media  |   Agenda   |   Sponsors   |   Links   |   Gastenboek  |  Contact


Genk BMC4 05-08-2012

Vierde wedstrijd Belgian Max Challenge

Dit keer naar kerpen in Duitsland. Tenminste, dat was onze bedoeling, maar de KNAF dacht daar anders over. Boy Pijls belde ons op dat Kevin volgens deze bond niet het goede startbewijs had. Zij wilden dat we nog eens zo'n € 100,= gingen betalen voor een internationale startlicentie, terwijl zij juist degene waren die Kevin een Europese licentie hebben gegeven. En afgelopen jaren heeft Kevin met een nationale (of clublicentie) gereden bij onze Zuiderburen. Nu zal het wel slecht gaan met deze bond, als ze zo verlegen zijn om die € 100,=. Het vreemde is wel dat er toch nog rijders zijn die helemaal geen licentie hebben van de KNAF. Dus eigenlijk is er sprake van een heksenjacht met Kevin als slachtoffer. En dit net op de donderdag voor de wedstrijd zodat er geen juridische stappen op korte termijn kon worden ondernomen.

Voor ons betekende het dat Kevin wel de goede licentie moest krijgen, en zelfs er zelfs een hartfilmpje gemaakt moest worden. Dat hartfilmpje was al twee weken eerder gemaakt, en met medewerking van de KNAF-arts en de dokterspost uit Maarssenbroek, kreeg Kevin alsnog op vrijdag een internationale licentie. Het ding 's ochtends opgehaald, en rond elf uur vertrekken richting Duitsland. Alleen knalde ook nog een uitlaatpot onder de camper vandaan, die nog geen jaar oud was. Gauw terug, pot eronder uit, lassen, pot terug en dit keer wel naar Germany. Op Kerpen de aanhanger achter de vrachtwagen van Van der Polkartracing, spullen uitladen en opbouwen, en Kevin kon nog net zijn motor inrijden. Op zaterdag de goede afstelling zien te vinden (niet dus) en zondag weer de wedstrijd. En ook nu weer meer dan 50 rijders.

De vrije training liet eigenlijk zien dat we het niet helemaal voor elkaar hadden. Een 16de tijd voor Kevin, en hij bleef maar klagen over teveel grip aan de achterzijde, en het niet goed wegtrekken uit de bochten. En de tijdtraining op nieuwe banden zou wel slechter worden, verwachtten wij. Ook nu een 16de tijd, maar Kevin reed als laatste weg, maar werd als een van de eerste afgevlagt. En hij verbeterde elke keer zijn tijd, maar kwam eigenlijk een ronde tekort.

De eerste sessie was weer een start van niets, want hoewel de start goed was, moest Kevin uitwijken voor een spinnende rijder, kreeg hij een opdonder, en stont bovenop een andere kart. Weer als een van de laatsten weg, maar dit keer een 19de plaats doordat hij toch nog een aantal rijders in kon halen.

De start van de tweede sessie was dit keer wel goed, want Kevin bleef in het zadel, en kon zich naar voren werken, waarbij hij in gevecht ging om de achtste plaats met Ben Dillon, een Engelse rijder waarmee Kevin wel vaker faire gevechten mee heeft. Dit keer was Ben Dillon sneller dan Kevin, maar Kevin eindigde wel op een tiende plaats. Gaf in elk geval goede vooruitzichten op de A-finale.

De derde sessie een berestart van Kevin op een natte baan (toch nog iets geleerd van de vorige wedstrijd op Genk), lag hij even vijfde, viel terug naar een zevende plek en eindigde hij op een vierde plaats, vanwege een DQ van twee rijders. Waarom dit was, wisten we niet, maar Kevin stond wel in de A-finale en mocht hij starten op een negentiende plaats. Dus in feite een erg goed resultaat.

BMC4

Start A-finale. Kevin zit net voor nr. 48.

Alleen wilde de A-finale niet zoals we dachten. De start was weer beresterk, maar ook nu weer zat Kevin midden in een crash. Kevin viel terug naar een 31ste plaats, klom nog wel twee plaaatsen op, en verdween toen aan de kant vanwege een afgelopen ketting. Hij probeerde de ketting er wel weer op te zetten, maar helaas een opgave. In de uitslag eindigde Kevin op een 31ste plek, maar klom wel op in de tussenstand nar een 33ste plaats. Jammer van dit resultaat, maar dit hoort ook bij het karten.

Een leuk gesprek had Kevin wel na de wedstrijd. Daar werd hem verteld dat hij toch bij de snelste rijders hoorde, en dat er een periode komt dat hij net wel dat beetje geluk heeft dat nodig is om wel voorin te eindigden. Is in elk geval een goede opsteker.